موضوعات به روز برای پایان نامه و مقاله و در نهایت تجاری سازی - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

موضوعات به روز برای پایان نامه و مقاله و در نهایت تجاری سازی

0 امتیاز
با سلام و خسته نباشیید

ابتدا از سایت عالی تون تقدیر و تشکر میکنم ثانیا من میخوام در زمینه پردازش تصویر و بینایی ماشین  موضوعات به روز بهم معرفی کنید که بتونم ابتدا تحقیق کنم و بعدش بتونم  اون رو به مقاله تبدیل کنم و در نهایت اگر تونستم تجاری اش کنم . من خیلی به پردازش تصویر و در زمینه ی هوش مصنوعی علاقه دارم ممنون میشم موضواعاتی رو بهم معرفی کنید. من دانشجوی کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر نرم افزار هستم دوست دارم کار کنم نمی خوام یه موضوع آماده بگیرم و به استادم تحویل بدم میخوام هم کار کنم و هم خودم یاد بگیرم . باتشکر
سوال شده بهمن 10, 1392  بوسیله ی reza.mahmodi71 (امتیاز 183)   29 54 63

2 پاسخ

+3 امتیاز
سوالات را خیلی کلی مطرح می کنید. برای اینکار باید مقدمه یک کتاب پردازش تصویر را در اینجا کپی کرد مثلاً کتاب آقای گنزالس .

اینکه کدام مطلب مفید تره و و سریع هم قصد دارید به نسخه تجاری برسید این هم مشکله.به هر حال موضوعات زیاده به طور مثال کاری که مدت پیش به من پیشنهاد شده بود بررسی صحت آثار باستانی بود که پروژه جذابی می تونه باشه.

می تونید در این زمینه کار کنید و حتی یک تاپیک برای پروژه تون تو سایت باز کنید و در مورد مسائل مختلفش از دوستانی با تجربه ای که تو این سایت تشریف میارن استفاده کنید.
پاسخ داده شده بهمن 12, 1392 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
ویرایش شده بهمن 15, 1392 بوسیله ی مصطفی ساتکی
+1 امتیاز

سلام دوست عزیز

اول ازت ممنونم که با این ذهنیت به پردازش تصویر نگاه می کنی که بخوای کاربردی بهش فک کنی

و چند نکته:

1- در مرحله اول برو تفاوت های واژه های 

image processing , computer vision  

رو به طور دقیق و با حوصله واکاوی و بررسی کن.

2- اگر در بحث های کامپبوتر ویژن خواستی کار کنی .. مباحث تکراری و فقط بدرد پایاننامه بخور که فقط رو یه سری نمونه های مورد آزمایش جواب میده مث تشخیص خط و امضا و چهره و اثرانگشت و اینا رو بی خیال شو... نظر منه.

3- به دنبال مباحثی بگرد که فراهم کردن شرایط کنترل شده نور پردازی و تصویر گیری امکان پذیر باشه. برای مثال سیستم های پاسخ نامه خوان  مث بارکد خوان ها و هزار تاچیز دیگه.. باور  کن ایتقدر مباحث جالب هست نمی دونم این دانشجوها چسبیدن به 4 تا مطلب محدود.

4- شما می تونید روی کاربردهای صنعتی Computer vision هم سرمایه گذاری وقت ، علم و پولی کنید .

 

موقق باشید. 

 

پاسخ داده شده بهمن 15, 1392 بوسیله ی دیده بنیان (امتیاز 161)   1 1 6
دوست عزیز من همه مواردی را که شما عرض کردید را کار کردم به نظر شما تشخیص دست خط یا اثر انگشت چالش هایی که در آنها وجود داره را با OMR یکی می کنید.
دوست عزیز حقیقتا چنین جسارتی نکردم که از نظر علمی این مباحث رو با هم مقایسه کنم. مقایسه من در باب ارزش وقت گذاشتن با توجه به دشواری مطلب و رسیدن به یک نتیجه قطعی است که بتوان با اطمینان نسبت به تجاری بودن آن اقدام کرد. به نظر من اصولا کاربردی بودن به معنی پیچیده بودن نیست. مطمئنا کار کردن روی مباحث پیچیده دانش ، منابع ، وقت ، هوش و دوربینی نیاز داره که خوشحالم شما اینها رو داشتید که روی این مباحث کار کردید. ولی در کل پیشنهاد من روی این موضوع هست که اگر کسی می خواد شروع کنه روی مباحث کاربردی تر کار کنه که امکان نتیجه گرفتن قطعی در آنها بیشتره . وگرنه  همه ما مقاله های زیادی دیدیم که در قسمت نتیجه گیری آمار های مسخره درصد موفقیت در آنها ذکر شده است.
...