اسمبلی در سی شارپ و ارتباط آن با رفرنس ها ؟ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

اسمبلی در سی شارپ و ارتباط آن با رفرنس ها ؟

0 امتیاز

با سلام میخواستم بدونم اسمبلی در سی شارپ چیه و ارتباطی با رفرنسها داره؟ممنون .

سوال شده اسفند 26, 1392  بوسیله ی daniyaltjm (امتیاز 840)   47 88 103

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام.

پروژه هایی ( Project) که در سی شارپ می سازیم در حالت کلی دو نوع خروجی دارند. یا خروجیشون یه فایل exe هست (پوشه bin\debug رو ملاحظه کنید) مثل پروژه های winApp یا ConsoleApplication ها. یه نوع دیگه از پروژه ها خروجیشون بصورت یه فایل dll هست. مثل پروژه های از نوع ClassLibrary که در واقع یه کامپوننت سفارشی هستن.

نرم افزارهایی که در محیط ویژوال استودیو می سازیم، اگر به پنجره Solution Explorer توجه کنید، در حالت معمولی توی خط اولشون کلمه Solution به همراه نام پروژه میاد و جلوشون داخل پرانتز تعداد پروژه ها رو می نویسه که در حالت پیش فرض چون 1 پروژه داریم عدد 1 رو می نویسه :

Solution 'Test' (1 Project)

 

یه نرم افزار (به عبارت بهتر یه Solution) می تونه شامل چندین Project باشه(در نرم افزارهای بزرگ و در برنامه نویسی چند لایه برای پروژه های بزرگ بسیار کاربرد داره که solution شامل چندین پروژه باشه) به هر کدوم از این Project ها که می تونه شامل چندین فایل و class و Form و ... باشه اصطلاحا یه اسمبلی گفته میشه.

پس زمانیکه در یک Solution چندین پروژه (Project) دارید که ممکنه همشون exe باشن یا dll باشن یا ترکیبی از هر دو، به هر کدوم از این پروژه ها اصطلاحا یه اسمبلی گفته میشه.

موفق باشید.

پاسخ داده شده اسفند 26, 1392 بوسیله ی veniz2008 (امتیاز 2,083)   1 5 21
انتخاب شد اسفند 26, 1392 بوسیله ی daniyaltjm
پس در واقع به هر کدوم از پروژهامون در قسمت Solution یک اسمبلی میگن ؟ حالا چرا اسمش اسمبلی گذاشتن منظورشون اینه که در پروژهای بزرگ با همکاری و در کنار هم قرار گرفتن این پروژها یا همون اسمبلی ها یک برنامه اجرا میشه؟
سوال اول جواب بله هست.
در مورد قسمت دوم دقیقا اطلاع ندارم چرا اسمش رو اسمبلی (Assembly) گذاشتن ولی شاید بخاطر همینی باشه که خودتون هم گفتید. یعنی کنار هم قرار دادن بخش های مختلف یک Solution برای تولید خروجی مطلوب و مورد نظر. این ها دیگه اسم هست و سازندگان سعی میکنن نام های مناسبی رو در نظر بگیرن.
مثل همون Solution که در واقع شامل راه حل یا راه حل هایی  برای انجام نرم افزار می باشند. (یک یا بیش از یک project که همون اسمبلی ها میشن).
...