دریافت اطلاعات کامپیوتر کاربر به منظور جلوگیری از چندین ثبت نام توسط یک کامپیوتر - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

دریافت اطلاعات کامپیوتر کاربر به منظور جلوگیری از چندین ثبت نام توسط یک کامپیوتر

0 امتیاز
سلام

من یه سایت دارم که برام مهمه کسی از یک کامپیوتر چند بار نتونه تو سایت ثبت نام کنه ... این یه سایت تبلیغاتی هست. خیلی سرچ کردم که بتونم کامپیوتر نیم (اسم کامپیوتر کاربر) رو بدست بیارم اما هر چی پیدا کردم همش اسم کامپیوتر سرور رو می ده...

کسی می دونه چطور می شه نام کامپیوتر کاربر رو پیدا کرد؟

از آی پی هم استفاده کردم اما آی پی ها معمولاً فقط 2 پارت اولش ثابته و طی روزهای مختلف آی پی های کامپیوترها تغییر می کنه... معمولا در طول یک روز ثابته اما فرداش که طرف کانکت می شه آی پیش متفاوت شده دو پارت آخرش !! بنابراین آی پی نمی تونه واسه کار من به عنوان یه اطلاعات منحصر بفرد مورد استفاده قرار بگیره. فکر می کنم همون نام کامپیوتر طرف خوب باشه.

یه راه دیگه اش مک آدرس هست که اونم الان تست کردم روی کامپیوتر خودم و داداشم که با هم توسط یک مودم متصل هستیم هم آی پی هامون یکسانه هم مک آدرسمون ! پس این هم نمی تونه منحصر بفرد باشه

تنها راهی که به ذهنم می رسه کوکی هست که اونم اگه طرف مرورگرش رو عوض کنه یا ویندوز عوض کنه باز کوکی از بین می ره و خیلی دقیق نمی شه از ثبت نام یک کاربر بیش از یک بار در سایت جلوگیری کرد! بازم فکر می کنم اسم کامپیوتر طرف در کنار آی پی و مک آدرس و کوکی بصورت تلفیقی بهتره. اما نمی دونم چطور می شه اسم کامپیوتر کاربر رو درآورد!

اگه راهش رو می دونید لطفا راهنمایی کنید . ممنون
سوال شده فروردین 6, 1393  بوسیله ی bahar_engineer (امتیاز 9)   1 1 1
مرورگر مک آیپی کسایی که داخل network خودتون نباشن رو به کسی نمیده .(به خاطر privacy) همین طور مشخصات سخت افزاری ..
فکر نمی کنم راهی بهتر از همون کوکی وجود داشته باشه
فکر می کنم تنها راهش اینه که تلفیقی از آی پی و کوکی رو بگیرم. حداقلش اینه که طرف نمی تونه توی یک مدت زمانی دو بار ثبت نام کنه (فرض کنید کوکی رو غیرفعال کرده باشه)
میتونین یک نرم افزار هم بنویسین مخصوص ثبت نام داخل سایت که زمان ثبت نام مشخصات سخت افزاری کاربر رو هم براتون بفرسته .

2 پاسخ

+3 امتیاز
سلام.

این کار که شما کاری کنین که از یک کامپیوتر دو نفر نتونن ثبت نام کنن کلا از پایه کار اشتباهیه.

چون در این صورت کسانی که کامپیوتر مشترک دارن و یا از کافی نت می خوان ثبت نام کنن نمی تونن در سایت شما ثبت نام کنن.

در هر صورت کسی که بخواد تقلب کنه این کار رو انجام میده. حتی مک آدرس هم می شه با یک سری نرم افزار های هندی و چینی تقییر داد.

بهترین کار الگو گرفتن از سایت های بزرگ به نظر من مثل فیس بوک/ که شما برای ثبت نام از نام کاربری منحصر به فرد که همون ایمیل هست استفاده کنین.

موفق باشید
پاسخ داده شده فروردین 6, 1393 بوسیله ی rahgozar (امتیاز 224)   18 26 35
این یک سیستم تبلیغات کلیکی هست. از کافی نت اصلا کسی نباید ثبت نام کنه. من می خوام یک نفر نتونه چندین بار عضو بشه و درآمد کسب کنه و حق دیگران رو ضایع کنه! بنابراین برام مهمه که هر کس می خواد کسب درآمد کنه از سایت تبلیغاتی من، تنها از طریق کامپیوتر خودش این کارو انجام بده و نتونه چندین بار عضو بشه. ثبت نام با ایمیل معتبر انجام می شه و تاییدیه ایمیل هم ارسال می شه اما خود من چندین ایمیل مختلف دارم! اینطوری هر کسی می تونه با چندین ایمیل عضو سایت بشه!
0 امتیاز
اگر کسی بخواهد چند بار عضو شود میشود حالا با راه های مختلف اما شما یکم از مکانیزم عملکرد سیستمتون بیشتر توضیح بدین تا یه راه حل پیش پاتون بزارم نظرتون درباره تایید موبایلی چیه ؟ شما نباید جلو چند بار عضو شدن رو بگیرید شما باید جلو پند بار پورسانت گرفتن رو بگیرید که یکم اگه از سیستم توضیح بدید راه دقیقش رو براتون شرح میدم!!!
پاسخ داده شده فروردین 7, 1393 بوسیله ی Fire360Boy (امتیاز 2,524)   6 24 43
...