تصور اعشاری با Mat - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

تصور اعشاری با Mat

+2 امتیاز

چرا نوع تصویر اعشاری میشه مگه تصویر نباید فقط مقدار صحیح رنگ پیکسل ها را توی خودش ذخیره کنه تصویر اعشاری دیگه چیه کاربردش کجاست؟

خواهشاً سطح بالا توضیح ندید کد C++ باشه بهتر متوجه میشمsmiley

سوال شده فروردین 10, 1393  بوسیله ی toopak (امتیاز 2,458)   16 47 66
ویرایش شده مرداد 17, 1393 بوسیله ی BlueBlade

2 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ
همه عملیات در پردازش تصویر حتماً نباید به صورت مستقیم بر روی خود تصویر 8 بیت یا 32 بیتی اعمال شه اگر بخوام با یک مثال ساده شروع کنم فرض کنید شما قصد دارید از تصویر ورودی FTT بگیرید این تبدیل به صورت مختلط هستش یعنی هم مقدار حقیقی و هم موهومی دارید که این مقادیر در تصویر های اعشاری ذخیره میشه.

یا اگر به میانگین دقیق blockwise در تصویر نیاز داشته باشید باید تصویر نهایی شما اعشاری باشه. و یا محاسبه single to noise scale که مقادیر شان اعشاری هستش و یا محاسبه projection نمایی که مقادیر اعشاری هستند.

در برخی اوقات شما ویژگی های از تصویر ورودی استخراج می کنید که مقدار ویژگی محاسبه شده اعشاری هستش که اگر در تصویر صحیح ذخیرش کنید مقداری از دقت را از دست میدید.

یا اعمال کردن فیلتر خاص بر روی تصویر که نتیجه این فیلتر می تونه یک تصویر اعشاری باشه.

شما در کتابخانه OpenCV می تونید با توابع scale یا convertTo یا normalize تصویر اعشاری را  به تصویر  صحیح تبدیل کنید .
پاسخ داده شده مرداد 16, 1393 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
انتخاب شد مرداد 17, 1393 بوسیله ی toopak
+1 امتیاز
سلام دوست عزیز!

اون چیزی که دستگاه های معمولی ما می فهمن مقادیر صحیح برای مشخص کردن رنگ پیکسل ها هست. اما ما به این مقادیر محدود نیستیم و خیلی رنگ های دیگه هم وجود داره که در این سیستم های معمولی قابل نمایش نیستن. استفاده از مقادیر اعشاری در پردازش هامون در جایی که می خوایم هیچ مشکلی نداره... گرچه ممکنه مجبور بشیم در نهایت اون ها رو پس از پردازش به صورت اعداد صحیح در بیاریم. حتی شما حق داری برای مشخص کردن رنگ هر پیکسل از بیش از ۲۴ بیت استفاده کنی، مثلا می تونی از ۴۸ بیت استفاده کنی ولی ممکنه نمایشگر شما قادر به نمایش همه ی اون رنگ ها نباشه.
پاسخ داده شده مرداد 6, 1393 بوسیله ی مسعود لپه‌چی (امتیاز 928)   11 31 50
...