فراخوانی سازنده برای آرایه ها - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

فراخوانی سازنده برای آرایه ها

+1 امتیاز

فرض کنید یک کلاس داریم بنام day که یک سازنده پیش فرض داره و یک سازنده با دو آرگومان

چطور میتونم یک آرایه 3 عضوی از این کلاس بسازم که سازنده دو آرگومانی را صدا بزنه؟

و

چطور میتونم یک وکتور 3 عضوی از این کلاس بسازم که سازنده دو آرگومانی را صدا بزنه؟

 

مثلا کد های زیر همه سازنده بدون آرگومان را فراخوانی می کنند:

 

day obj[3];

std::vector<day> obj(3);

 

سوال شده خرداد 30, 1393  بوسیله ی galiwer (امتیاز 33)   4 10 12
دوباره تگ گذاری شد شهریور 5, 1393 بوسیله ی BlueBlade

1 پاسخ

0 امتیاز

به این شکل :

std::vector<day> obj(3,day(1,2));

کد بالا هر 3 تا day رو برابر با day(1,2 قرار میده .

اگر هر شی سازندش فرق می کنه میتونین به این شکل عمل کنین :

    std::vector<day> a;
    a.reserve(10);
    for(int i=0;i<10;i++){
        a[i]=day(i,i+2);
    }

برای ساختن آرایه بدون صدا زدن سازنده پیش فرض زمان ساخت  راهی وجود نداره .

پاسخ داده شده خرداد 30, 1393 بوسیله ی BlueBlade (امتیاز 15,315)   15 18 89
...