پرکردن فضای خالی در اشکال هندسی - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

پرکردن فضای خالی در اشکال هندسی

+1 امتیاز

سلام به دوستان گلم.

آیا الگوریتمی برای پرکردن فضای خالی در شکل های هندسی پایین وجود داره؟ اشکال نهایی یک همچین شکلی داره که باید به طور کامل فضای بین آنها را پر کنم.

گابور,Gabor,skeletion,نازک سازی,graph,گراف,پردازش تصویر,image processing,orientation,فاز

سوال شده آبان 9, 1393  بوسیله ی hojat1 (امتیاز 875)   12 68 99
ویرایش شده دی 30, 1393 بوسیله ی مصطفی ساتکی

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ
به 2 روش می توان اینکار را انجام دهید.

در روش اول در ابتدا تصویر را نازک سازی کرده و سپس کل نقاط را پیمایش کرده و کلیه نقاطی را که دارای یک همسایگی دارند به عنوان نقاط ترمینال مشخص می گردد سپس برای هر نقطه با توجه به نقاط قیلی آن شیب خط مماس در آن نقطه را محاسبه کنید سپس برای هر نقطه جفت آن را که هم کمترین نرم را نسبت به نقطه ی جاری داشته باشد و هم از نظر زاویه کمترین اختلاف را با نقطه فعلی داشته باشد.

در روش دوم به جای تحلیل از طریق گراف می تونید از فیلتر گابور استفاده کنید با اعمال این فیلتر در زاویای مختلف برای هر نقطه بیشترین شدت را در تمام  زوایا انتخاب کرده و مقدار آن باید بیشتر از آستانه در نظر گرفته شده باشد بدین ترتیب تصویر مورد نظر بهبود یافته و گپ های موجود در میان پاره خط ها حذف می گردد. از این تکنیک برای بهبود اثر انگشت نیز استفاده می گردد.در ضمن برای افزایش سرعت اجرایی می توان تصویر فاز را محاسبه کرده و در نقاط با توجه به میزان oriantation در همان نقطه فیلتر گابور را در زاویه مورد نظر اعمال کنید.
پاسخ داده شده آبان 10, 1393 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
انتخاب شد آبان 11, 1393 بوسیله ی hojat1
...