لایه تماما متصل (fully connected layer) - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

وبـــلاگ هــفت خــط کــد


آموزش های برنامه نویسی
۱۹۲ نفر آنلاین
۴۷ عضو و ۱۴۵ مهمان در سایت حاضرند

لایه تماما متصل (fully connected layer)

0 امتیاز
سلام.

کاربرد لایه تماما در کدام قسمت شبکه است و چه اهمیتی داره تو انواع معماری ها؟
سوال شده فروردین 14, 1396  بوسیله ی حبیب کاظمی (امتیاز 103)   7 12 15

2 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ
همانطوری که از نام این لایه پیداست تمامی نرون ها این لایه به نرون های لایه قبل مصتل هستند.وظیفه اصلی لایه fc ترکیب ویژگی محلی در لایه پایین به ویژگی محلی در لایه ها بالاست.
در کلاسیفیکیشن آخرین fc در شبکه کل ویژگی ها را ترکیب می کنه تا تصویر را کلاسیفی کنه به همین خاطر اندازه خروجی این لایه برابر با تعداد کلاس های قابل شناسایی توسط شبکه است.
پاسخ داده شده مهر 26, 1396 بوسیله ی عباس مولایی (امتیاز 2,754)   1 5 13
انتخاب شد مرداد 21, 1399 بوسیله ی farnoosh
0 امتیاز
لایه کاملا متصل (همچنین به عنوان لایه متراکم شناخته می شود) نوعی لایه است که معمولاً در معماری شبکه های عصبی استفاده می شود. در یک لایه کاملاً متصل، هر نورون در لایه فعلی به هر نورون در لایه بعدی متصل است، از این رو نام کاملاً متصل است.
 
کاربرد یک لایه کاملاً متصل در یک شبکه عصبی بسته به نوع معماری مورد استفاده متفاوت است. در شبکه‌های عصبی پیشخور سنتی، لایه کاملاً متصل معمولاً لایه نهایی است و برای خروجی پیش‌بینی‌های شبکه استفاده می‌شود. در شبکه های عصبی کانولوشن (CNN) که معمولاً برای طبقه بندی تصاویر استفاده می شود، لایه کاملاً متصل می تواند به عنوان لایه نهایی برای پیش بینی ها یا به عنوان یک لایه میانی برای کاهش ابعاد فضایی نقشه های ویژگی شبکه استفاده شود.
 
اهمیت لایه کاملاً متصل در همه انواع معماری شبکه های عصبی این است که امکان ترکیب و ادغام اطلاعات از چندین لایه قبلی را فراهم می کند تا روابط و نمایش های پیچیده تری آموخته شوند. لایه کاملا متصل برای حل بسیاری از وظایف مانند طبقه بندی، رگرسیون و مسائل پیش بینی ضروری است. همچنین می تواند به عنوان راهی برای تنظیم دقیق یک شبکه از پیش آموزش دیده یا افزودن غیرخطی بیشتر به شبکه باشد.
 
به طور خلاصه، لایه کاملاً متصل بخش مهمی از بسیاری از معماری‌های شبکه‌های عصبی است و نقش مهمی در ترکیب و یکپارچه‌سازی اطلاعات ایفا می‌کند و امکان یادگیری و پیش‌بینی‌های پیچیده‌تر را فراهم می‌کند.
پاسخ داده شده بهمن 13, 1401 بوسیله ی farnoosh (امتیاز 8,362)   20 44 59
...