در این بخش در مورد کامنت گذاری در کد ، مقداردهی متغیر ها ،چاپ پیام ،دسترسی به متغیرها ، تعریف لیست و ساختار شرطی را توضیح میدم و در ادامه مثالی با مطالب مورد نظر ارایه میدم.
کامنت گذاری :
برای اینکار مثل خیلی از زبان های دیگر در ابتدای خط از # استفاده می کنیم.
#Add your comment here
مقداردهی متغیر :
جهت مقداردهی متغیرها از تابع set استفاده می کنیم:
set(USE_LIBRARY OFF)
متغیری به نام USE_LIBRARY تعریف کردیم با مقدار OFF
چاپ پیام :
در این زمینه cmake همانند سیستم های log عمل می کنه یعنی پیام یک حالت را هم از کاربر دریافت می کنه به مثال زیر دقت کنید:
message(STATUS "This is CMake message.? ")
یکی از پرکاربرد ترین حالت هایی همین حالت STATUS است البته از WARNING و FATAL_ERROR میشه استفاده کرد
دسترسی به متغیرها :
message(STATUS "Compile sources into a library? ${USE_LIBRARY}")
با استفاده از {var_name}$ می تونیم به متغیرها دسترسی داشته باشیم.
استفاده از لیست :
جهت تعریف لیست از تابع list استفاده می کنیم جهت افزودن مقدار هم از شناسه APPEND .به مثال زیر دقت کنید:
list(APPEND _sources Message.hpp Message.cpp)
در مثال بالا لیستی با نام _sources ایجاد کردیم که دو مقدار Message.hpp و Message.cpp را به آن اضافه کردیم.
عبارت شرطی :
جهت تعریف عبارت شرطی همچون اکثر زبان های اسکریپتی از if به صورت زیر استفاده میشه:
if(شرط)
# کد شمادر صورت برقراری شرط
else()
#کد شما در صورت عدم برقرای شرط
endif()