تخمین میزان حافظه مورد نیاز برای آموزش مدل - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

تخمین میزان حافظه مورد نیاز برای آموزش مدل

0 امتیاز
سلام.

یکی از چالش های که در ارتباط با آموزش مدل یادگیری عمیق وجو داره میزان حافظه مصرفی هنگام آموزش هستش . به طور مثال بشه مشخص کرد با batchsize =32 از مدل مشخص چقدر رم نیاز داریم آیا شما ابزار یا روش برای تخمین یا محاسبه دقیق در دو فریم ورک تنسورفلو و پایتورچ می شناسید؟
سوال شده مرداد 12, 1400  بوسیله ی Nitro (امتیاز 335)   3 18 30

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
مقدار حافظه مورد نیاز برای آموزش یک مدل یادگیری عمیق با اندازه دسته ای 32 به معماری مدل خاص و اندازه داده های ورودی بستگی دارد. در اینجا چند ابزار یا روش وجود دارد که می تواند به تخمین نیاز حافظه کمک کند:
 
1- ماژول پروفایل PyTorch: این ماژول اطلاعات استفاده از حافظه را هنگام اجرای یک مدل در PyTorch ارائه می دهد. با استفاده از ماژول پروفایل، می توانید تخمینی از میزان استفاده از حافظه در هر لایه در مدل بدست آورید و کل حافظه استفاده شده در طول آموزش را محاسبه کنید.
 
2- Tf.profiler TensorFlow: این ابزار یک رابط بصری برای پروفایل کد TensorFlow فراهم می کند. اطلاعات دقیقی در مورد استفاده از حافظه، زمان محاسبات و سایر معیارهای عملکرد برای هر گره در نمودار TensorFlow می دهد.
 
3- PyTorch's torch.cuda.max_memory_allocated(): این تابع مقدار حافظه GPU تخصیص داده شده در حال حاضر توسط PyTorch را برمی گرداند. می توانید از این برای نظارت بر میزان استفاده از حافظه مدل خود در طول آموزش و مقایسه آن با حافظه GPU موجود استفاده کنید.
 
4 -ابزار nvidia-smi: این ابزار خط فرمان از NVIDIA اطلاعاتی در مورد استفاده از GPU، از جمله میزان استفاده از حافظه، در دستگاه شما ارائه می دهد. شما می توانید از این برای نظارت بر مصرف حافظه GPU در حین آموزش مدل یادگیری عمیق خود استفاده کنید.
 
به خاطر داشته باشید که نیازهای دقیق حافظه به معماری خاص مدل شما، اندازه داده های ورودی و تعداد لایه ها و نورون ها در مدل شما بستگی دارد. علاوه بر این، نیازهای حافظه را می توان تحت تأثیر استفاده از تکنیک هایی مانند موازی سازی داده ها یا موازی سازی مدل قرار داد.
پاسخ داده شده بهمن 10, 1401 بوسیله ی toopak (امتیاز 2,458)   16 48 66
انتخاب شد بهمن 21, 1401 بوسیله ی Nitro
...