cmake چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

وبـــلاگ هــفت خــط کــد


آموزش های برنامه نویسی
۲۶۳ نفر آنلاین
۱۰۰ عضو و ۱۶۳ مهمان در سایت حاضرند

cmake چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

+1 امتیاز
کار cmake چی هست و طریقه استفاده اون لرای نصب opencv2.4.9 رو میشه توضیح بیدن؟

اگر از cmake استفاده کنیم دیگه نمیخاد کانفیگ کنیم پروژه ها رو ؟
سوال شده مهر 2, 1393  بوسیله ی محدثه (امتیاز 121)   9 28 42
ویرایش شده مهر 2, 1393 بوسیله ی محدثه

2 پاسخ

+5 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای make پروژه هاتون به صورت crossplatform استفاده میشه یعنی فایل پروژه بهتون میده که بتونید با کامپایلر پروژه را build ;kdn.

در حالت عادی می تونید از نسخه pre built مربوط به کتابخانه OpenCV استفاده کنید. زمانی از camke استفاده کنید که نیاز به تنظیمات خاصی مثل استفاده از کتابخانه های موازی سازی ,OpenGL یا QT یا avx یا غیره داشته باشید

در این پست آموزشی cmake به صورت مختصر توضیح داده شده.

پاسخ داده شده مهر 2, 1393 بوسیله ی farnoosh (امتیاز 8,362)   20 44 59
ویرایش شده شهریور 1, 1401 بوسیله ی مصطفی ساتکی
مرسی عزیزم ولی خط اول رو نفهمیدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظورشون اینه که با cmake میشه فایل مخصوص برای کامپایل کد با کامپایلر های مختلف ( visual studio یا  gcc  و ...)بدست آورد .
مثلا داخل visual studio  نوع فرمت پروژه sln هست ولی داخل Qt Creator نوع .pro هست
و همین طور cmake بصورت خودکار مسیر lib های مختلف مثلا Qt و Cuda و ... رو می تونه پیدا کنه و پروژه رو Config کنه مثلا برای visual studio خودکار مسیر lib , include رو تنظیم می کنه
حالا بجای این که بیان n بار یک پروژه یکسان رو به شکل  های متفاوت برای دانلود بزارن از این ابزار استفاده می کنن تا  هر کسی طبق نیازش چیزی که لازم داره رو بسازه و استفاده کنه.
هر کسی طبق نیازش چیزی که لازم داره رو بسازه و استفاده کنه چه طوری بسازه؟
0 امتیاز
CMake یک مولد سیستم ساخت است، به این معنی که ابزاری است که فایل های ساخت (مانند فایل های ساخت یا فایل های پروژه) را برای یک پلتفرم و کامپایلر خاص تولید می کند. به جای نوشتن فایل های ساخت با دست، CMake به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا فایل های پیکربندی ساده، مستقل از پلتفرم و کامپایلر را ایجاد کنند که پروژه و نیازمندی های ساخت آن را توصیف می کند. این فایل‌های پیکربندی که CMakeLists.txt نامیده می‌شوند، فایل‌های منبع، کتابخانه‌ها و دیگر وابستگی‌های پروژه و همچنین هر دستور یا پرچم سفارشی را مشخص می‌کنند.
هنگامی که CMake اجرا می شود، از این اطلاعات برای تولید فایل های ساخت مناسب برای پلتفرم و کامپایلری که استفاده می کنید استفاده می کند.
این بدان معناست که شما می توانید از همان فایل های پیکربندی CMake برای تولید فایل های ساخت برای پلتفرم ها و کامپایلرهای مختلف استفاده کنید که می تواند فرآیند ساخت و بسته بندی نرم افزار را برای چندین پلتفرم ساده کند. CMake همچنین از ویژگی های مختلف دیگری مانند تست، بسته بندی و نصب نرم افزار پشتیبانی می کند.
پاسخ داده شده بهمن 4, 1401 بوسیله ی عباس مولایی (امتیاز 2,754)   1 5 13
...