چطور یک پایگاه داده مثل mysql بسازیم؟ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

چطور یک پایگاه داده مثل mysql بسازیم؟

0 امتیاز
سلام

خوب عنوان کاملا واضح هست می خوام یک پایگاه داده مثل mysql یا sqlite بسازم.

اگه سایتی می شناسید یا اطلاعاتی دارید ممنون میشم قرار بدید

با تشکر
سوال شده آذر 18, 1397  بوسیله ی pilapila (امتیاز 232)   14 43 56

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای استفاده از پایگاه داده MySql نیاز به نصب نرم افزار MySql دارید که حالا بسته به این که در ویندوز باشید یا لینوکس مراحل متفاوت است .

بعد از نصب میتونید از طریق ترمینال یا cmd لاگین کنید و مستقیم کوئری هاتون رو وارد کنید .

مثلا برای ساخت دیتابیس دستور : 

CREATE DATABASE mydb;

راه ساده تر این هستش که از پکیج هایی که شامل phpmyadmin/ وب سرور / php / MySql هست استفاده کنید که همه این ها رو یکجا براتون نصب میکنه و بعد از نصب از طریق رابط گرافیکی phpMyAdmin میشه به دیتابیس وصل شد . اگر در ویندوز هستید و سرور ندارید میتونید از XAMPP یا EasyPHP برای این کار استفاده کنید .

بعد از ورود به phpMyAdmin مراحل تقریبا سر راست هست از تولبار سمت چپ روی new کلیک کنید بعد از وارد کردن اسم , دیتابیس ساخته میشه و میتونید جدول های مورد نیاز رو بسازید.

برای استفاده از Sqlite و ساخت دیتابیس Sqlite در ویندوز نیاز به نصب پکیج بالا نیست . برنامه Sqlite Browser رو نصب کنید و از طریق اون دیتابیس رو بسازید .

پاسخ داده شده دی 13, 1397 بوسیله ی BlueBlade (امتیاز 15,315)   15 18 89
انتخاب شد دی 14, 1397 بوسیله ی مصطفی ساتکی
ممنون اما من منظورم ساخت dbms  بود. می خوام ببینم راه حلی برای ساخت dbms ساده با امکانت اولیه وجود داره تواینترنت چند تا دیدم ولی سر در نیوردم که از چی برای ساختش استفاده شد.
اهان من اشتباه سوال رو خوندم .
با هر زبانی میشه دیتابیس ساخت اگر پروژه های اوپن سورس رو دیدید بله پیچیده هستن چون در ساده ترین مدل دیتابیسی هم که بخواد قابل استفاده باشه باید نکات فوق العاده زیادی رعایت بشه .
برای ساختن دیتابیس شما چند تا کار نیاز دارید بکنید یکی این که مفسر دستورات SQL رو پیاده سازی کنید ( این که انواع کوئری ها پارس بشن ) مثلا برای شروع میتونید چند تا دستور اولیه رو فقط پیاده کنید یعنی مثلا کدتون دستور insert و پارامتر هاش رو تشخیص بده و جدا کنه .
دوم این که engine ذخیره و خواندن اطلاعات رو بنویسید .
اگر خیلی ساده میخواید باشه میشه مثلا اطلاعات هر Table رو داخل یک فایل سطری ذخیره کنید و هر دیتابیس یک پوشه مجزا باشه . و زمان اجرا دیتابیستون memory based باشه یعنی این که کل جدول های یک دیتابیس لود بشن داخل مموری (مثلا در حالت سادش یک vector از string )
هر چند که تقریبا هر عملیاتی که در دیتابیس انجام میشه از الگوریتم های متفاوتی استفاده میکنه که هر کدوم سال ها روشون تحقیق و آنالیز انجام شده و پیاده سازی یک دیتابیس high performance , parallel  و fault tolerant به این سادگی ها نیست و سال ها تجربه میخواد و اگر غیر از پروژه دانشگاهی باشه انجام دادنش کار اشتباهیه .
...