تصویر ماسک یک تصویر به اندازه تصویر اصلی هستش این تصویر 8 بیت هستش .ماسک به صورت باینری هستند یعنی صفر و مخالف صفر برخی اوقات به صورت grayScale هم مورد استفاده قرار می گیرند وقتی شما به تابعی ماسک را پاس میدید منظورتون این هستش که فقط نواحی از تصویر اصلی پردازش بشه که در تصویر ماسک نواحی متناظر مخالف صفر باشه مثل برای پرکردن یک ناحیه مشخص می تونید ماسک آن ناحیه را مشخص کنید و با تابع setTo پرش کنید مثلاً در segmentation وقتی شما آبجکت ها مورد نظر را در صفحه ورودی پیدا می کنید با ساختن inverse آبجکت ها می تونید نویزهای احتمالی توی پشت زمینه آبجکت را به صورت کامل پر کنید بعضی از توابع هم ماسک می گیرند و در ناحیه ماسک کارشون را انجام می دن مثل تابع inpaint که فقط ناحیه ماسک را درونیابی می کنه.