کامپایل کد qt در لینوکس و اتصال به sqlserver خواندن کد های یک فایل متنی - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

کامپایل کد qt در لینوکس و اتصال به sqlserver خواندن کد های یک فایل متنی

+1 امتیاز

سلام من تو qt بسیار مبتدی هستم و اگر سوالاتم خیلی مبتدیه عذر میخوام 

من  3تا سوال دارم 

اول اینکه چطور باید یک کد رو تو لینوکس کامپایل کنم و خروجی بگیرم که تو یه سیستم عامل لینوکس دیگه هم بالا بیاد برنامه ی من دارای فرم هستش

و اینکه میخوام به sqlserver وصل بشم میدونم درایورش odbc هستنش ولی ارور لود نشدن درایور بهم میده

و سوال اخرم  اینه که یه تکه کد دارم تو فایل متنی که نمیخوام تو سورس برنامه باشه میخوام از خارج برنامه خونده بشه  باید چیکار کنم 

خیلی سوال پرسیدم میدونم شرمندهfrown

سوال شده اسفند 15, 1398  بوسیله ی nooshinm (امتیاز 13)   1 1 1

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

 

  1. برای کامپایل یک برنامه Qt در لینوکس، ابتدا باید مطمئن شوید که کتابخانه‌های مورد نیاز Qt و همچنین ابزار qmake روی سیستم شما نصب شده‌اند. سپس، در ترمینال به پوشه‌ای که حاوی فایل‌های پروژه شماست بروید و دستور qmake را اجرا کنید تا فایل Makefile ایجاد شود. سپس، دستور make را اجرا کنید تا برنامه شما کامپایل و لینک شود. پس از اتمام این مراحل، فایل اجرایی برنامه شما در پوشه جاری قرار خواهد گرفت و می‌توانید آن را با اجرای دستور ./[نام برنامه] اجرا کنید. برای اجرای برنامه در یک سیستم لینوکس دیگر، باید مطمئن شوید که کتابخانه‌های مورد نیاز Qt روی آن سیستم نصب شده باشند.

  2. برای اتصال به یک پایگاه داده SQL Server با استفاده از ODBC در Qt، می‌توانید از کلاس QSqlDatabase و درایور QODBC استفاده کنید. ابتدا باید یک شیء QSqlDatabase ایجاد کنید و آن را با استفاده از تابع addDatabase به درایور QODBC متصل کنید. سپس، با استفاده از تابع setDatabaseName نام پایگاه داده و جزئیات اتصال را تنظیم کنید. در نهایت، با فراخوانی تابع open می‌توانید به پایگاه داده متصل شوید. در صورتی که در حین فرآیند اتصال به پایگاه داده با خطای لود نشدن درایور مواجه شده‌اید، ممکن است نسخه‌ای از درایور ODBC که با نسخه Qt شما سازگار است روی سیستم شما نصب نشده باشد. در این صورت، باید نسخه مناسب درایور ODBC را جستجو و نصب کنید.

  3. برای خواندن یک تکه کد از یک فایل متنی و اجرای آن در برنامه Qt خود، می‌توانید از کلاس QFile برای باز کردن فایل و خواندن محتویات آن استفاده کنید. سپس، با استفادе از قابلیت‌های زبان C++ یا یک مفسر (interpreter) دیگر، مثلاً QScriptEngine، می‌توانید کد خوانده شده را در برنامه خود اجرا کنید.

 

 

پاسخ داده شده شهریور 3, 1402 بوسیله ی toopak (امتیاز 2,458)   16 48 66
انتخاب شد شهریور 8, 1402 بوسیله ی farnoosh
...