جدا کردن کد پایتون و کد تولید شده در PyQT - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

جدا کردن کد پایتون و کد تولید شده در PyQT

0 امتیاز

سلام. 

من به صورت زیر فرم های طراحی شده توی designer را به کلاس پایتون تبدیل می کنم. سوال اینجاست هر بار که مجبور می شم تو designer تغییراتی توی ظاهر فرم بدم کل تغییراتی که در کلاس سمت پایتون دادم همش پاک میشه . روش درستش به چه صورته؟

pyuic5.exe MainForm.ui -o MainForm.py -x

 

سوال شده تیر 4, 1399  بوسیله ی AliStar (امتیاز 164)   2 20 32
سلام؛ کلاً پیشنهاد می‌کنم که وقتی داری از Qt استفاده می‌کنی، زبان برنامه‌نویسیت هم زبان ++C باشه. با Bindingهایی که Qt به زبان‌های دیگه‌ای داره خیلی آدم اذیّت میشه مخصوصاً وقتی‌که شما بخواید برای پلتفرم‌های تقریباً خاص (نسبت به x86) خروجی بگیرید مثلاً ARM.
همچنین خیلی از قابلیّت‌هایی که برای این فریمورک هست با استفاده از زبان سی‌پلاس‌پلاس خیلی راحت‌تر به دست میاد. اگر صرفاً می‌خواید یک UI ساده‌ هم بالا بیارید که کلاً برنامه‌نویسی به زبان خاصی نیاز ندارید با Qt می‌تونید از فناوری QtQuickش و زبان QML که خیلی‌خیلی شبیه به JavaScript و CSS هست استفاده کنید (خیلی ساده میشه یک برنامهٔ‌ تقریباً ساده رو بالا آورد فقط با زبان Js و QML)
مشکلی که وجود داره ابزارهای خیلی دم دستی توی پایتون وجود داره که کارو راحت می کنه به فرض مثال میگم بعد از این همه سال کیوت orm رسمی برای کار با دیتابیس نداره شاید به جرات بشه گفت برای طراحی ui‌اولین مسئله همین دیتابیس هست پشتیبانی نمی کنه در ضمن پشتیانی و یوزر پایتون خیلی بیشتره الان اکثر سوال های کیوت با پایتون جواب میدن.
خب نمی‌دونم منظورتون از این «اکثر» چی هست، طی این دو سه سال تجربهٔ من فریمورک Qt شدیداً توسعه‌اش روی محور زبان سی‌پلاس‌پلاس هست و معمولاً توی کار واقعاً جدّی هیچ ریسکی برای استفاده از Bindingهای این زبان قابل قبول نیست (بگذریم از باگ‌های مسخرهٔ خود Qt، واقعاً به Bindingها دیگه اعتباری نیست). فریمورک Qt درایور بسیار زیادی از دیتابیس‌ها رو پشتیبانی می‌کنه پس مشکلی هم برای پشتیبانی نکردن از دیتابیس نیست.

برای ORM هم که خب خیلی واضح مشخص هست که سوأل شما یک نمونهٔ بارز از :
http://xyproblem.info/
هست. برای ORM بهترین گزینهٔ موجود:
https://github.com/HamedMasafi/Nut
هست، که اگه نیاز دارید باید یک Binding به زبان Python براش بنویسید.

اکثر سوال هایی که تو استک تو زمینه qt می پرسن اینقدر جامعه pyqt  زیاد شده همه دارن pyqt جواب میدن.در ضمن binding قرار نیست کار پیچیده ای انجام بده مثلا خود pybind11 بدون هیچ نگرانی اینکارو انجام میده .بعدش این orm هایی که شما قرار دادید اصلا با orm های استاندار قابل مقایسه نیست یعنی بی تعارف بگم بدردنخورن یعنی حتی استانداردهای ابتدایی یک orm حتی ندارند مثلا orm که حداقل استاندارد داشته باشه این orm می تونه باشه ولی خوب امکاناتی نداره.اصلا نیازی به bind کردن orm به پایتون نیست کلی orm خوب تو پایتون هست.

پاسخ شما

اسم شما برای نمایش (دلخواه):
از ایمیل شما فقط برای ارسال اطلاعات بالا استفاده میشود.
تایید نامه ضد اسپم:

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
...