کتاب آموزش توابع کتابخانه ای سی پلاس پلاس - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

کتاب آموزش توابع کتابخانه ای سی پلاس پلاس

+1 امتیاز
سلام

یک منبع غنی برای آشنایی با  توابع کتابخانه ای سی پلاس پلاس می خواستم  که  به ترتیب و منظم آموزش بده و بعد از این که یاد گرفتم مطمئن باشم که تابع دیگه ای باقی نمونده.

کتاب باشه .

 انگلیسی نباشه انگلیسیم زیاد خوب نیست ولی اگر مجبور باشم می خونم.

ممنون میشم اگر راهنماییم کنین.
سوال شده خرداد 15, 1393  بوسیله ی امیدوار (امتیاز 872)   21 63 76
ویرایش شده مرداد 13, 1394 بوسیله ی امیدوار

1 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ
 من نمیتونم تصویر کنم چطوری یک نفر میتونه بدون یاد گرفتن انگلیسی بتونه برنامه  نویسی کنه . چون شما دیر یا زود نیاز پیدا می کنین که داخل سایت های خارجی جست و جو کنین چون مطالبی که به فارسی داخل اینترنت یا کتاب ها موجوده هم خیلی خیلی  محدوده هم قدیمی و هم اکثر مواقع اشتباه
زبان هم چیزیه که آدم یکبار یاد میگیره و تا آخر عمر هم می تونه ازش استفاده می کنه پس فکر کنم ارزش زمانی که برای یادگیزیش گذاشته میشه رو داشته باشه ..
پیشنهاد می کنم از همین اول با کتاب های انگلیسی شروع کنی چون کتابی مثل Accelerated c++ کاملا با زبان روان نوشته شده و درصد زیادی ازش رو هم کد تشکیل داده با خوندنشون هم می تونی انگلیسی یاد بگیری هم ++C (یک تیر و ۲ نشون ).
و این که فکر نمی کنم دونستن تمام توابع ++C راه خوبی برای یاد گرفتن ++C باشه  . شما با یادگیری یکسری اصول خیلی راحت میتونین برنامه نویسی کنین و نیازی هم به دونستن همه ی توابع نیست خیلی از چیزا رو راحت میشه با جست و جو از توی اینترنت فهمید . و به توابع و نحوه کارشون هم با تکرار زیاد و برنامه نویسی میشه مسلط شد .
من ۳ تا کتاب انگلیسی رو می تونم پیشنهاد بدم :
1ـ c++ Programming language 
2_ Accelerated ++c 
3_ C++ primer 
 
کتاب  c++ programming language نوشته  bijarne strostroup سازنده ++C هستش ومیشه گفت  کامل ترین کتاب  ++C ای هستش که نوشته شده ولی یکم سطح بالا نوشته شده و بیشتر حالت کتاب مرجع داره  برای شروع خوندنش مناسب نیست . ضمنا  فصل آخرش هم تقریبا در مورد تمام توابع استاندارد توضیحاتی داره .
 
C++ primer فوق العاده کتاب خوب و کاملیه اکثر مفاهیمی که در ++‌C بهش احتیاج پیدا میشه آورده شده یک خوبی هم نسبت به بقیه کتاب ها مثلا دایتل داره اینه که کاملا به روزه و بر اساس آخرین استاندارد های c++ یعنی c++11 نوشته شده . به عنوان اولین کتاب برای خوندن هم کتاب مناسبی حساب میشه
 
 Accelerated c++ هم  کتاب خیلی برای شروع ++C هستش(من هم با همین کتاب ++C رو شروع کردم ) کتابش کاملا practical هستش یعنی  قسمت خیلی زیادیش به مثال زدن پرداخته و خوندنش هم ساده هستش  .
نویسنده کتاب سعی کرده برای سادگی بیشتر خیلی از مسایلی که کاربرد کمتری دارن رو ذکر نکنه به همین دلیل به نسبت c++ primer کتاب ناقصی به جساب میاد و این که یکم هم قدیمی حساب میشه و داخلش حرفی از c++11 زده ندشه ولی خوب حجم خیلی کمتری نسبت به c++ primer داره (۴۰۰ در مقابل 1400 )
 
در مورد کتابی که شامل همه ی توابع استاندارد باشه می تونین کتاب The c++ standard libtary : A toturial and refrence رو مطالعه کنین که تقریبا هم به روز هستش یا به منابع آنلاین مثل   http://en.cppreference.com/w/      مراجعه کنین .  (البته منابع آنلاین گزینه بهتری هستن بخاطری این که پیوسته بروز میشن )
 
کتاب های بالا رو به همراه  یکسری کتاب دیگه که میشه گفت همشون جزو بهترین کتاب های c++ ای هستن که نوشته شدن رو از لینک زیر دانلود کنین :
 
 
 
پاسخ داده شده خرداد 16, 1393 بوسیله ی BlueBlade (امتیاز 15,315)   15 18 89
ویرایش شده خرداد 16, 1393 بوسیله ی BlueBlade
...