محاسبه accuracy در تنسورفلو - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

محاسبه accuracy در تنسورفلو

0 امتیاز

سلام.

تو این پست توضیح نحوه محاسبه loss توضیح داد شده چطور از روی loss مقدار accuracy محاسبه میشه؟

سوال شده اسفند 17, 1397  بوسیله ی ابید (امتیاز 781)   19 90 106

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
دقت یک مدل معمولاً از نتایج پیش‌بینی آن در مقایسه با اهداف واقعی محاسبه می‌شود. برای یک مسئله طبقه بندی باینری، دقت به عنوان تعداد پیش بینی های صحیح تقسیم بر تعداد کل پیش بینی ها تعریف می شود. برای یک مسئله طبقه بندی چند کلاسه، دقت به عنوان میانگین دقت در هر کلاس محاسبه می شود.
 
در مورد یک شبکه عصبی، دقت معمولاً پس از آموزش مدل محاسبه می‌شود و برای ارزیابی عملکرد مدل بر روی یک اعتبارسنجی یا مجموعه داده آزمایشی استفاده می‌شود. دقت را می توان با مقایسه کلاس های پیش بینی شده مدل با کلاس های هدف واقعی و محاسبه نسبت نمونه های طبقه بندی شده به درستی محاسبه کرد.
 
از طرف دیگر، تابع ضرر در طول آموزش مدل برای ارزیابی عملکرد مدل بر روی داده های آموزشی و هدایت فرآیند بهینه سازی استفاده می شود. ضرر به عنوان تفاوت بین خروجی پیش‌بینی‌شده و هدف واقعی محاسبه می‌شود و نشان‌دهنده میزان مناسب بودن مدل با داده‌ها است. مقدار تلفات کمتر نشان می دهد که مدل بهتر با داده ها سازگار است و مقدار تلفات بیشتر نشان می دهد که مدل نیاز به بهبود بیشتری دارد.
 
بنابراین، در حالی که از دست دادن در طول آموزش برای ارزیابی عملکرد مدل و هدایت فرآیند بهینه‌سازی استفاده می‌شود، دقت پس از آموزش مدل برای ارزیابی عملکرد آن بر روی داده‌های دیده نشده محاسبه می‌شود.
پاسخ داده شده بهمن 14, 1401 بوسیله ی عباس همت خواه (امتیاز 436)   2 8 13
انتخاب شد اردیبهشت 6, 1402 بوسیله ی ابید
...