منظور از Zero-shot learning و One-shot learning چیست؟ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

منظور از Zero-shot learning و One-shot learning چیست؟

0 امتیاز
سلام.

دو مبحث Zero-shot learning و One-shot learning از جمله مباحث transfer learning هستش آیا کسی در مورد جزئیات و تفاوت اساسی این دو روش با سایر روش ها اطلاعی داره؟
سوال شده آذر 3, 1399  بوسیله ی Oscar (امتیاز 127)   8 25 29

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
یادگیری صفر شات و یادگیری تک شات هر دو تکنیک های یادگیری انتقالی هستند که در آن مدل در یک کار منبع آموزش داده می شود و سپس برای یک کار هدف مرتبط اعمال می شود.
 
یادگیری صفر شات نوعی از یادگیری انتقال است که در آن مدل بر روی یک کار منبع با مقدار زیادی داده برچسب‌گذاری شده آموزش داده می‌شود، اما وظیفه هدف هیچ داده برچسب‌گذاری شده ندارد. این مدل بر انتقال دانش از وظیفه مبدأ تکیه دارد تا در کار هدف به خوبی عمل کند.
 
یادگیری تک شات نوعی از یادگیری انتقالی است که در آن وظیفه هدف فقط یک یا چند نمونه برچسب دار دارد. این مدل برای یادگیری سریع از این چند مثال و تعمیم به نمونه های جدید آموزش داده شده است.
 
سایر روش‌های یادگیری انتقال عبارتند از تنظیم دقیق، که در آن مدل ابتدا در یک کار منبع بزرگ از قبل آموزش داده می‌شود و سپس وزنه‌ها برای کار هدف با مقدار کمتر داده تنظیم می‌شوند، و یادگیری چند وظیفه‌ای، جایی که مدل آموزش روی چندین کار مرتبط به طور همزمان برای یادگیری ویژگی های مشترک.
پاسخ داده شده بهمن 10, 1401 بوسیله ی toopak (امتیاز 2,458)   16 48 66
انتخاب شد شهریور 8, 1402 بوسیله ی farnoosh
...