تفاوت زوم اپتیکال و زوم دیجیتال در پردازش تصویر؟ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

تفاوت زوم اپتیکال و زوم دیجیتال در پردازش تصویر؟

0 امتیاز

سلام . معمولاً وقتی برای کارهای image قصد داریم دوربین بخریم این 2 زوم میشه تفاوت zoom digital با zoom optical تو چیه؟

سوال شده بهمن 30, 1392  بوسیله ی spide (امتیاز 55)   4 11 15

2 پاسخ

0 امتیاز

سلام

آیا مظورتون کارهای ایمیج ، کار پردازش تصویر هست.؟

 خوب زوم اپتیکال مربوط به لنز سر دور بین هست .. به عبارتی هرچی فاصله کانونی بیشتر بشه بزرگنمایی بیشتره و در حقیقت عمل زوم انجام شده

زوم دیجیتال یک فرایند نرم افزاری هست.. همانگونه که در خود ویندوز تصویر رو زوم می کنید.

در مورد بحث پردازش تصویر معمولا هیچ یک از این نوع زوم ها در یک فرایند پردازش تصویری استفاده نمیشه. مگر اینکه برای جنبه های نمایشی بخواهید یک جایی رو زوم شده نشان بدید.

در پروژه های پردازش تصویر به خصوص صنعتی از اونجایی که دوربین رو فیکس میکنند تا محدوده مشخصی رو ببینه معمولا لنز ها هم فوکال ثابتی داره و هم فوکوس و دیافراگم به صورت دستی در اندازه بهینه تعیین می گردد.

اینجا جای تبلیغ نیست ولی فقط جهت اطلاع بگم  شرکت ما تامین کننده تجهیزات تخصصی در زمنیه پردازش تصویر و بینایی ماشین هستِ. DidehBonyan

 

پاسخ داده شده اسفند 4, 1392 بوسیله ی دیده بنیان (امتیاز 161)   1 1 6
0 امتیاز
تفاوت بین زوم دیجیتال و زوم اپتیکال در عکاسی به شرح زیر است:
 
1- زوم اپتیکال: زوم اپتیکال به بزرگنمایی تصویر اشاره دارد که از طریق حرکت فیزیکی لنز دوربین به دست می آید. لنز از نظر فیزیکی به حسگر تصویر نزدیک‌تر یا دورتر می‌شود و به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن کیفیت تصویر، روی سوژه خود زوم کنید.
 
2 -زوم دیجیتال: از سوی دیگر، زوم دیجیتال به بزرگنمایی تصویر با استفاده از پردازش دیجیتال اشاره دارد. زوم دیجیتال از تکنیک‌های برش و نمونه‌برداری مجدد برای بزرگ‌نمایی بخشی از تصویر استفاده می‌کند که در نتیجه تصویری با کیفیت پایین‌تر با جزئیات کمتر و نویز افزایش می‌یابد.
 
به طور کلی، زوم اپتیکال برتر از زوم دیجیتال در نظر گرفته می شود زیرا کیفیت تصویر را حفظ می کند و در عین حال به شما امکان می دهد روی سوژه خود زوم کنید. از سوی دیگر، زوم دیجیتال اغلب به عنوان آخرین راه حل زمانی که فضایی برای نزدیک‌تر کردن دوربین به سوژه وجود ندارد، استفاده می‌شود، اما به دلیل کاهش کیفیت تصویر، تا حد امکان باید از آن اجتناب شود.
پاسخ داده شده بهمن 11, 1401 بوسیله ی عباس همت خواه (امتیاز 436)   2 8 13
...