جداسازی کارکتر های پلاک - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

جداسازی کارکتر های پلاک

+1 امتیاز

سلام ، بنده در حال طراحی سیستم تشخیص پلاک هستم ، برای قسمت ocr از کتابخانه tesseract استفاده کردیم که به نظر انتخاب مناسبی برای این کاره ،  ولی مشکلی که با tesseract دارم اینه که این کتابخونه در تشخیص پلاک های نویز دار خوب عمل نمیکنه ، یا بهتره بگم خیلی بد عمل میکنه  ، برای رفع این مشکل باید کارکتر های پلاک رو به صورت تک به تک به tesseract بدیم ، در این صورت سیستم به خوبی عمل میکنه .

همونجوری که میبینید با استفاده از لبه یابی تونستیم موقعیت حروف و اعداد رو مشخص کنیم ، ولی اینکه چطور فقط  حروف و اعداد رو استخراج کنیم برای من سواله ، اگه دوستان دیگه تجربه ای دارن ممنون میشم. 

چالش بعدی حروف نقطه دار مثل ج هست که باید بتونه نقطه رو هم جز همون حرف حساب کنه.

ضمناً مراحل زیر روی تصویر اصلی اعمال شده :

1 morphological operations
2 applying topHat/blackHat operations
3 add and subtract between morphological operations
4 applying gaussian blur on subtract image
5 thresholding
6 check for contours on thresh

 

 

سوال شده اردیبهشت 5, 1398  بوسیله ی mghobadid (امتیاز 11)   1 1 2
دوباره تگ گذاری شد اردیبهشت 5, 1398 بوسیله ی mghobadid
جهت دریافت پاسخ بهتر زبان برنامه نویسی و کتابخانه پردازش تصویر را در تگ ها مشخص کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
مرحله اول روش آستانه گیری مناسبی را انتخاب کنید به طور مثال روش adaptive gaussian پس از آن با تابع findContour مجموعه کانتور های موجود در تصویر را استخراج کنید و در انتها از طریق فیلتر کردن کانتور فقط کانتور هایی را که طول و عرض شان در محدوده مورد قبول شماست را حفظ کنید.
پاسخ داده شده اردیبهشت 7, 1398 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
این موارد رو اعمال کردیم و اگه دقت به تصویر میبینید که حروف مشخص شدن ، سوال اینجاست به چه روش و الگوریتمی کانتور هارو استخراج کنیم؟ با چه تناسبی؟
مثلاً میشه فاصله دو خط افقی و مشکی بالا و پایین پلاک رو به دست اورد و به تناسب اون ، ارتفاع کلمات رو به دست آورد؟    راه های مختلفی به ذهن میرسه ولی بهترین راه حل چیه ؟
...