بهترین ویدیو استریم انکدینگ و دیکدینگ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

بهترین ویدیو استریم انکدینگ و دیکدینگ

0 امتیاز

سلام.آیا تو دنیای  ویدیو استریم انکدینگ و دیکدینگ هم رقابت وجود داره ما تو OpenCV به صورت ئیش فرض اگر اشتباه نکنم از ffmpeg استفاده می کنیم البته gstreamer هم از اول بود ولی نمی دونم چطور میشه سوئیچ کرد آیا واقعاً از نظر سرعت اجرایی کتابخانه های بهتری تو این زمینه وجود نداره؟

 

سوال شده دی 4, 1397  بوسیله ی همایون (امتیاز 220)   10 38 43

1 پاسخ

0 امتیاز
بله، در دنیای رمزگذاری و رمزگشایی جریان ویدئو رقابت وجود دارد. برخی از جایگزین های قابل توجه برای ffmpeg عبارتند از:
 
x264: یک رمزگذار ویدیوی H.264 منبع باز که به طور گسترده در بسیاری از برنامه های پخش ویدئو استفاده می شود.
x265: یک رمزگذار ویدیوی منبع باز H.265 که به خاطر راندمان فشرده سازی بالا معروف است.
VP9: یک کدک ویدیوی منبع باز توسعه یافته توسط Google که به گونه ای طراحی شده است که کارآمدتر از H.264 و H.265 باشد.
Theora: یک کدک ویدیویی منبع باز توسعه یافته توسط بنیاد Xiph.org که به گونه ای طراحی شده است که با پلتفرم ها و دستگاه های مختلف سازگاری بالایی دارد.
OpenCV از ffmpeg به عنوان کتابخانه کدک پیش‌فرض استفاده می‌کند، زیرا به طور گسترده پشتیبانی می‌شود، فعالانه نگهداری می‌شود و طیف وسیعی از کدک‌ها و فرمت‌ها را پشتیبانی می‌کند. اما OpenCV همچنین به شما امکان می دهد از کتابخانه های کدک دیگری مانند کدک های اینتل یا انویدیا استفاده کنید.
 
به طور خلاصه، ffmpeg یک انتخاب محبوب برای پخش ویدئو است، اما جایگزین های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است برای موارد استفاده خاص مناسب تر باشند، مانند x264 و x265 برای کارایی فشرده سازی بالا یا VP9 برای برنامه های کاربردی با پهنای باند کم.
 
Gstreamer یکی دیگر از چارچوب های چند رسانه ای منبع باز محبوب است که به طور گسترده برای پخش و پخش ویدیو استفاده می شود. این شبیه به ffmpeg است زیرا مجموعه ای از کتابخانه ها و ابزارها برای مدیریت فرمت های چند رسانه ای است، اما به گونه ای طراحی شده است که ماژولارتر و انعطاف پذیرتر باشد. Gstreamer به دلیل پشتیبانی از طیف گسترده ای از کدک ها و فرمت ها شناخته شده است و به طور گسترده در سیستم های جاسازی شده و دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود.
 
Intel Media SDK یک کتابخانه اختصاصی است که توسط اینتل برای مدیریت فرمت های چند رسانه ای توسعه یافته است. این به گونه ای طراحی شده است که برای پردازنده های اینتل بسیار بهینه شده است و به طور گسترده در برنامه هایی که نیاز به عملکرد بالا دارند، مانند کنفرانس ویدیویی و پخش زنده استفاده می شود. Intel Media SDK از طیف گسترده ای از کدک ها و فرمت ها پشتیبانی می کند و به دلیل پشتیبانی از رمزگذاری و رمزگشایی با شتاب سخت افزاری شناخته شده است.
 
به طور خلاصه، هر دو Gstreamer و Intel Media SDK جایگزین های محبوبی برای ffmpeg برای پخش و پخش ویدیو هستند. Gstreamer یک چارچوب متن باز، ماژولار و انعطاف پذیر است که به طور گسترده در سیستم های جاسازی شده و دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود، در حالی که Intel Media SDK یک کتابخانه اختصاصی است که برای پردازنده های اینتل بسیار بهینه شده است و به طور گسترده در برنامه هایی که نیاز به عملکرد بالا دارند استفاده می شود.
پاسخ داده شده بهمن 7, 1401 بوسیله ی farshid_siyah (امتیاز 1,463)   3 11 16
...