بدست آوردن مختصات نقاط تشکیل دهنده یک خط در تصویر یک نمودار - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

بدست آوردن مختصات نقاط تشکیل دهنده یک خط در تصویر یک نمودار

0 امتیاز

من یادم هست دوستام که دانشجوری کامپیوتر بودن برای یک پروژه، یک دست خط رو اسکن کرده بودن و با استفاده از متلب و بر اساس پیکسل، اون دست خط رو به صورت مختصات یکسری از نقاط تبدیل کرده بودن.

 

من الان یک سری تصویر منحنی دارم که تعدادشون زیاد هست. می خوام تصویر هر منحنی رو به صورت یک سری از نقاط تبدیل کنم و داده ها رو تو اکسل رسم کنم.

 

به این کار پردازش تصویر می گن؟ استفاده از متلب راحتتر هست یا پایتون؟

 

ممنون میشم راهنمایی کنید.

 

 

سوال شده بهمن 21, 1399  بوسیله ی داود (امتیاز 259)   4 11 19
ویرایش شده بهمن 21, 1399 بوسیله ی داود

1 پاسخ

0 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام

باید نمودار های موردنظر را در سوال ضمیمه کنید تا مشخص بشه دقیقا در مورد چه نمودارهایی صحبت می کنید. پس از اون میشه نظر دقیق داد.

ولی فرض بر این می گیریم که ساده ترین حالت باشه در ابتدا رنگ نمودار و رنگ پس زمینه را تشخیص میدیم. رنگی که بیشترین فراوانی را داشته باشه پس زمینه است و رنگی بعدی که بیشترین فراوانی را داشته باشه رنگ نمودار هستش .از تصویر هیستوگرام گرفته peek اول و دوم را استخراج کنید به ترتیب رنگ پس زمینه و نمودار بدست میاد. حالا با رنگ های بدست آمده projection عمودی (پیمایش عمودی)انجام میدم برای اینکه به راحتی اینکار رو انجام بدید از مختصات رنگ نمودار میانه بگیرید عدد موردنظر میشه مختصات y در هر نقطه.
پاسخ داده شده بهمن 21, 1399 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
انتخاب شد بهمن 21, 1399 بوسیله ی داود
خیلی ممنون از پاسختون.
یک نمونه از نمودارها رو بارگزاری کردم.
فقط یه سوال دیگه: اگر لینک نمونه اسکریپتی از این تو اینترنت هست، میشه برام بفرستین؟ یا بفرمایین چی سرچ کنم؟ که از روی نمونه اسکریپت یادبگیرم.
ممنون
به جزئیات براتون توضیح دادم که بتونید خودتون پیاده سازی کنید.
...